Jon Garateak idatzitako iruzkina.

Pazientea kamillan daukat. Minez gainezka. Azken hiru urteotan bizkarreko min eutsiezinarekin dabil, erdi-elbarri. Bizkarreko minak bizitza ondatu diola dio, ilobekin ezin jolastu, txikiteorik ez, eta zer esan lehendik ere makala zen bizitza sexualaz…

Gorputz zahar hau daukat ematen
kristorenlako burruka
lehen sorbalda, gero belauna
eta orain gerri puta
nire bizia ta nire lana
dena dit eta zurrupa
nahi duenari egingo diot
nik gerri makal hau truka
azkenaldian arazo pila
ekarri baino ez du-ta

Azken hiru urteotan tratamendurik jaso duen galdetzean, mila tratamendu pasatu dituela dio Joxek. Baserri batean bizi den txamana, bi edo hiru emoziologo… Ai Joxe, nik dakidan batek baino gehiagok entzungo balizute!! Emazteak akupunturista batengana bidali omen zuen behin. Herrian bi negozio zeuzkan txinatar bat, goizetan akupunturako kotsulta bat omen zeukan, eta eguerdi eta gauetan txinatar jatetxea…

Txino harekin nahiz nik baneukan
ai sekulako zalantza
kamillan etzan eta jarraian
dzast zazpi zortzi arantza
kristoren showa montatu nuen
mila garrasi ta arrantza
behin jatetxean hiru rollito
ez nitun pagatu antza
ta oraingoan kabroiak hartu
du aspaldiko bengantza

Medikuntza txinatar tradizionalaren hutsa ikusita, herriko kiropraktikoarengana joateko gomendioa bota zioten lagunek. Momentuan zaratak eta inpresioa ematen ei zuten baina de puta madre uzten ei zizun kontsultatik irtetzean. Behin gazte bat gurpilaulkian utzi zuenaren mitoa zegoen herrian…

Beldurra neukan bere izena
herrin rompehuesos da-ta
kamillan etzan eta hasi zen
hantxe bultza ta tiraka
besarkatuta bi eskuekin
eta bapatean kraka
ez zan normala bizkarrezurrak
han eginiko zarata
ia egin nun beldurrarekin
nik bertan praketan kaka

Behin anamnesia eta balorazioa eginik, zein tratamendu interbentzio erabili aukeratzen nabil. Aspaldi Euskal blog batean irakurritako bertso bat etorri zait gogora, min kronikoaren inguruko zerbait…

